lørdag, oktober 05, 2013

4 uker til NY Maraton 2013

4 uker igjen til New York, det er ikke lenge.
Snart er det ikke tid igjen til å bli bedre, bare masse tid til å bli dårligere.

Med tanke på muskelstrekken i sommer har treningsmengdene i august og september vært veldig bra.

Kom igang med løpingen igjen i slutten av juli. Klarte å økte ukeslengdene ganske raskt, men merket at det tok på. 249 km i august, 244 i september.
Har også løpt et par halvmaratonkonkurranser.
Kystleden halvmaraton i august som ble en total fiasko. Rett fra feber til løp. Ruslet i mål på ca 1:50. (Har faktisk fortrengt slutttiden). Oslo halvmaraton som gikk bra i 16 km, siste 5km ble veldig tungt. Målet om sub 1:30 glapp, jogget imål på 1:34:47.

Denne helga er årets lengste treningstur på planen, 35 km. Det må være langt nok i forhold til den fulle distansen. Antagelig vil jeg bruke mer tid på 35 treningskilometere enn 42 i konkurransen. Tidligere iår hadde jeg en drøm om 3:10, men pga skaden i sommer har målet blitt justert til å fullføre med stil. Nyte opplevelsen og inntrykkene ett slikt stort og tradisjonelt løp gir. Dersom jeg kommer under 3:30 blir jeg storfornøyd.
Skulle jeg klart 3:10 måtte treningen hatt kvalitet i mye lengre tid enn min oppkjøring. Neste år ?

Andre prestasjoner, løp 1500m veteranløp på Nadderud på 5:13. Det er jo godkjent.
Gjennstående oppkjøring før maraton er Fredrikstadmarka rundt neste helg. 20km skogsløp. Helgen deretter er det Hytteplanmila. 10km i full fart. Er det mulig å klare sub40 der med slitne bein ?
Deretter følger 2 uker med formtopping, dvs.. samme intensistet og like mange økter som vanlig, men betydlig kortere.

Ingen kommentarer: