lørdag, mai 04, 2013

New York, New York

Jeg har vært i New York. Jeg har løpt løp i Central Park med 7000 andre. Jeg har satt rekord på 5km og ,Cooper i samme løp. En herlig start på våren.

Først noen ukestotaler:

Uke16: 27,09 km (dårlig, skylder på pakking og reise)
Uke17: 41,47 km (godkjent med tanke på lokasjon)
Uke18: 39,25 (en dag igjen)

Har kommet igang med intervaller på Nadderud. Løper stort sett 800 metere på bane, hvor pausen blir å ta en rolig joggerunde. Målet er å klare 10 stk på ca 3 blank..  nå klarer jeg 6.


Herlig driv i innspurten på Run as One.
Uansett, høydepunktet side forrige oppdatering er helt klart ferien til New York.  Kombinerte jobbtur med familieferie i forkant. Først 5 dager med mine kjære, så 5 dager med herlige jobbkollegaer.
På de dagene rakk jeg 4 joggeturer i Central Park, og i tillegg meldte jeg meg på et løp i Central Park. Run as One. Et 4 miles run (6,5 km) i de kuperte delene av parken.

Egentlig ett fint substitutt til Sentrumsløpet som jeg dessverre ikke fikk være med på pga denne ferien. Hadde gledet meg til å knuse tiden fra ifjor på over 45 minutter.  4 miles gikk unna på 25:40, og endomondo forteller meg at jeg i dette løpet satt Cooper rekord, (3,08km) og 5km rekord på 19,49.

2 fine milepæler. Artig når oppladningen var nattklubb og 2 timer søvn, i tillegg til 3 foregående døgn med mye festligheter og relativt stive drinker.

Sub40 på Sentrumsløpet ? Kanskje. Men det får jeg nok ikke svar på før neste 10k løp, som pt ikke er planlagt. Kanskje Fornebuløpet ?

Bortsett fra noen hektiske dager på jobb venter Holmenkollstafetten neste uke.  Løper den lengste etappen for jobben, 2850 meter. Ifjor klarte jeg den på 10:08, iår skal jeg jaggu under 10.
Gøteborgsvarvet 18. mai er også på tapeten, og jeg er igang med mental oppladning. Her satser vi på 4:17 min/km tempo, dvs 1:30 på hele distansen, som er en halvmaraton. Sikkert galskap, men nå tror jeg mye ligger i skallen.

Forresten, kjøpte 2 stk nye skopar i NYC.  Nike Flyknit Lunar1+ som er helt fantastiske og Adidas Energy Boost, som også virker veldig lovende..   vil nok løpe de fleste treninger og konkurranser med disse i tiden fremover...




Ingen kommentarer: